Heel even naar Laos ... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van tijn werven - WaarBenJij.nu Heel even naar Laos ... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van tijn werven - WaarBenJij.nu

Heel even naar Laos ...

Blijf op de hoogte en volg tijn

05 Februari 2014 | Thailand, Chiang Mai

3 februari
We zijn eerst naar een tempel geweest en vanaf die tempel had je uitzicht op bunkers van Myanmar (Birma). Toen zijn we verder gereden en kwamen we langs hele mooie rijstvelden. We zijn toen gestopt bij de Long Neck tribe, mensen waarvan de vrouwen ringen om hun nek dragen. De langste nek ter wereld is 50 cm. De langnekken verkochten allemaal souvenirs, Doutze heeft een sjaal gekregen en papa ook.

Daarna kwamen we bij een theeplantage aan, we mochten zelf drie soorten thee proeven. De eerste twee (Jasmijn thee en groene thee) waren lekker, de laatste (thee met citroengras) was niet lekker.

We hebben geluncht bij het Imperial Hotel met uitzicht op de Golden Triangel (bij het drie landen punt van Thailand met Laos en Myanmar). Hier werd vroeger heel veel opium geoogst waar heroïne van werd gemaakt.

Daarna zijn we met een kleine speedboot naar een eilandje in de Mekong rivier geweest dat bij Laos hoort. Hier zijn we een half uur gebleven. Als laatste zijn we naar het opium museum geweest en toen nog even naar de noordelijkste stad van Thailand, Mae Sai, geweest en naar de grensovergang met Myanmar gekeken. Daarna zijn we naar het laatste hotel met de gids geweest in Chiang Rai.

4 februari
Onderweg terug naar Chiang Mai zijn we nog naar twee dingen geweest. Als eerste naar de witte tempel, daar zijn ze in 1997 mee begonnen met bouwen en die is pas over 30 jaar af, maar nu al heel mooi en bijzonder. Er stond bijvoorbeeld ook een tekening op de muur van het vliegtuig dat in de World Trade Center is gevlogen. Maar ook Michael Jackson en Kungfu Panda stonden er op. Als allerlaatste zijn we nog naar een hot spring geweest. Bij de geiser kon je je voeten in het water doen, dat was best heet. Toen naar Chiang Mai. Daar hebben we niet Thais maar wel héél erg lekker gegeten in een Frans restaurant.

5 februari
Vandaag vliegen we terug van Chiang Mai naar Phuket!