Noord Thailand - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van tijn werven - WaarBenJij.nu Noord Thailand - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van tijn werven - WaarBenJij.nu

Noord Thailand

Blijf op de hoogte en volg tijn

03 Februari 2014 | Thailand, Chiang Rai

1 februari
We zijn vandaag met onze gids onderweg naar het volgende hotel gegaan. Op de weg zijn we bij een heleboel dingen gestopt. Als eerste stopten we bij een farm met een heleboel orgidëden en vlinders.

Als tweede gingen we naar een farm met slangen (waar ook een van de Rambo films is opgenomen). Toen hebben we een show met slangen gezien, 4 verschillende mensen gaven die. De eerste slang was super vet, het waren drie kleine giftige slangen, Pytons. Bij eentje had hij een bekertje waar de slang in beet, er kwam toen gif in. De tweede slang was een King Cobra, die werd begeleid door de man die ook in Rambo heeft gespeeld. Die man heeft de slang een kusje gegeven dat was super grappig - en gevaarlijk! De derde man was stom! Die was de slangen alleen maar aan het treiteren, hij stopte het hoofd van de slang in zijn mond. De vierde man was oké, hij was de slangen niet aan het treiteren. De slang was heel snel en kon wel 2 meter ver of hoog springen. Uiteindelijk is die man wel gebeten.

Daarna zijn we naar een aapjes school gegaan. De apen worden eigenlijk getraind om kokosnoten uit de boom te plukken. Alleen: de aapjes werden vast gehouden door een ketting van een halve meter - heel stom en zielig. Daarna was er nog we apen show. Ook heeeeel stom, aapje op fiets enzo! We zijn halverwege weggegaan.

Daarna zijn we naar Tiger Kingdom gegaan. Hier werden de tijgers wel goed verzorgt. Je kon voor veel geld de tijgers 10 minuten aaien, maar we moesten dan ook nog 1,5 uur wachten - saai! Je kon de tijgers wel zien, er waren buiten kooien. Ook was er een meer waar allemaal koi karpers en meervallen zwommen, daarvoor was voer te koop, het is super leuk om een heel handje tegelijk er in te gooien, dan sprongen ze op elkaar. Daarna zijn Darre en ik nog in een luchtbal geweest, waarmee je over het meer kon lopen.

Daarna reden we verder en passeerden we rijstvelden waar mensen jonge rijstplantjes aan het planten waren. Toen liepen we er met onze gids naar toe en konden we goed zien hoe het werd geplant. Leuk. Toen hebben we geluncht langs de weg.

Daarna zijn we gestopt bij mensen die stikkie rijst aan het maken waren. Dat doen ze in een stuk bamboe, met rijst, suiker en kokosmelk dat ze boven een vuur roosteren. Daarna werd de schil van de bamboe er af gehaald en maakte iemand anders maakte het nog zachter, toen kon je het laatste schilletje er af halen en op eten. Lekker!

Daarna zijn we nog in een grot geweest. In de grot was het heel donker, er waren ook een paar hele smalle doorgangetjes waar je op de buik doorheen moest. Het was super leuk en spannend.

2 februari
We zijn vandaag naar het volgende hotel gereden en we zijn bij een paar dingetjes gestopt. Als eerste zijn we bij een Eliphant Camp geweest, daar hebben we op olifanten gereden en met ze door de rivier gelopen. Toen we van de olifanten af waren, mochten we ze bananen geven en daarna gingen ze zich wassen. Toen gaven ze een show, in de show maakte een olifant een schilderij van een boom. Dat was echt grappig!

Daarna gingen we in dezelfde rivier raften op bamboe vlotten. Er waren best wel wat kleine stroomversnellingen. Ik ben ook een keer bijna over boord geslagen dat was best grappig LOL!
Daarna hebben we twee uur in de auto gezeten, toen lunch gehad.

We zijn daarna nog naar een geizer geweest. We zagen het stomende water uit de grond spuiten - leuk! Het enige nadeel was dat het heel erg stonk naar rotte eieren: BAH!
Als allerlaatste zijn we nog naar een rijstfabriek geweest, we zagen hoe het rijst uit de aren werd gehaald. Best leuk om te zien.

Morgen rijden we naar de Gouden Driehoek bij het drielandenpunt van Thailand, Myanmar en Laos.

• 03 Februari 2014 - 14:20

Jenine Timmers:

Ik zeg geloof ik iedere keer hetzelfde, maar wat is het toch leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken Tijn! Echt een hele mooie reis!